Resultat af valg til menighedsrådet for Holmstrup

# Nyheder

Resultat af valg til menighedsrådet for Holmstrup

Bekendtgørelse om resultat af den ordinære valgforsamling tirsdag den 17. september 2024.

Til menighedsrådet i Jyderup blev følgende kandidater valg ind i det nye menighedsråd (alfabetisk orden)

og vi byder velkommen til:

• Jürgen Berger
  • Lise Frost
  • Olav Hennicke
  • Per Malmos
  • Torben Møller Larsen

Ingen blev valgt til stedfortræder

Afstemningsvalg Holmstrup

Der kan indgives en kandidatliste senest 15. november til Kordegnen på kirkekontoret i Sognegården, Elmevej 11,  Jyderup hverdage 09.00-12.00 eller til Eva Schiøtt, Åmosevej 11 i Rønnekilde fra den 7. til den 15. oktober kl. 18 – 20.

Dette vil udløse afstemningsvalg. Afstemningsvalget vil så blive afholdt tirsdag 19. november. Kandidatlisten skal indeholde kandidaternes navn, bopæl og personnummer. Alle oplysninger om krav til kandidatlisten kan fås på Kirkekontoret i sognegården.

Til menighedsrådet skal vælges 5 medlemmer. Et tilsvarende antal stillere skal underskrive kandidatlisten. Kandidatlisten skal udarbejdes på en af Kirkeministeriet godkendt formular. Det nye menighedsråd har en funktionsperiode på 2 år, altså indtil efteråret 2026. Et konstituerende møde skal være afholdt inden den nye funktionsperiode begynder den første søndag i advent den 1. december 2024. Formularen til kandidatliste findes på By-, Land- og Kirkeministreriets hjemmeside www.blkm.dk

Klager over valget, herunder over valgbestyrelsens afgørelser, indgives skriftligt til biskoppen senest en 26. november 2024 og biskoppens afgørelse kan indbringes for kirkeministeren.

Det nye menighedsråd tiltræder 1. søndag i advent (1. december)

Du vil måske også kunne lide...

Feed

Kirkerne i Jyderup og Holmstrup   ·   Elmevej 11, 4450 Jyderup       3054 3378   jyderup.sogn@km.dk